Rabu, 12 Disember 2012

JUS DELIMA GRANADA 100% DELIMA(TERMURAH DI PASARAN)





RAHSIA PENCIPTAAN BUAH DELIMA
******************************

Di dalam Al-Quran disebut tiga tempat tentang buah “delima”.

Pertama Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:”Dan Dia yang menurunkan air(hujan) dari langit kemudian kami mengeluarkan dari air(hujan) itu segala macam tumbuh-tumbuhan, kemudian Kami keluarkan sebahagian daripadanya dedaunan yang hijau(sayur mayur) dan Kami keluarkan pada sebahagian daripadanya biji-bijian yang bersusun dan Kami jadikan pula daripadanya pokok kurma yang mayangnya ada segerombolan buah kurma yang dekat untuk ambil, dan daripadanya pula Kami keluarkan kebun-kebun anggur, zaitun dan delima yang sebahagiannya mempunyai kemiripan daunnya, tetapi rasa buah yang satu berbeza dengan yang lain. Lihatlah buah-buahnya ketika sedang berbuah dan ketika telah ranum.Sesungguhnya di dalam hal itu terdapat tanda-tanda kekuasaan Kami bagi orang-orang beriman.”(Al-An’am:99)

Kedua Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud:”Dan Dialah yang menjadikan kebun-kebun yang bersusun dan kebun-kebun yang tidak bersusun, pokok kurma, tanaman-tanaman yang berlainan rasanya, pokok zaitun dan pokok delima yang serupa atau yang tidak serupa. Makanlah buahnya jika telah berbuah dan bayarlah zakatnya di hari kalian memetiknya. Dan janganlah kalian melampaui batas, sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.”(Al-An’am:141)

Dan ketiga Allah S.W.T. berfirman:” Di dalam kedua syurga itu terdapat mata air yang memancar keras terus-menerus. Maka tanda-tanda kekuasaan Tuhan kalian yang mana lagi yang akan kalian dustakan?Di dalam kedua syurga itu terdapat buah-buahan, pokok kurma dan pokok delima.”( Al-Rahman:66-68)

Imam Ghazali mengajak manusia agar merenung tentang penciptaan buah delima sbagai tanda kehebatan Allah S.W.T. dimana ia terbentuk seperti katung-katung kecil yang segar, dengan bahagian bawahnya besar dan bahagian atasnya tipis yang kelihatan seperti bukit. Kemasan yang tersusun rapi biji buah delima seakan disusun oleh manusia serta dibalut dengan kulit yang tipis seperti tenunan halus dan akhirnya ia dibalut dengan kulit yang tebal mengelilingi buah delima tersebut.Hikmah penciptaan buah delima dengan percaturan yang sebegitu rupa mempunyai nilai kehebatan yang tersendiri. Seandainya ia tidak dilapisi dengan lapisan yang halus itu, sudah tentu sari makanan tidak dapat sampai kepada biji buah delima tersebut. Dari sari makanan itulah, buah delima mempunyai rasa manis tetapi akarnya sendiri mempunyai rasa yang amat pahit. Lapisan yang membahagi ruang biji buah delima berfungsi untuk memelihara buahnya dan seluruh biji buah tersebut dilitupi dengan kulit kerras tetapi rasanya agak pahit adalah untuk menjaganya bebas daripada segala hama. Sorotan tentang kejadian ini menunjukkan kepada kita betapa setiap kejadian yang Allah ciptakan mempunyai keistimewaan tersendiri.


Khasiat jus delima:
- Mengandungi antioksida yg tinggi
- Membaikpulih fungsi hati dan limpa
- Mencuci buah pinggang & saluran kencing
- Membantu penghadaman
- Membuang lemak yang berlebihan
- Menambah tenaga
- Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung
- Mengubahsuai hormon bagi wanita monopause
- Membaikisistem pembersihan dan pengaliran darah
- Merawat@ membaikpulih pesakit kencing manis
- Mengurangkan tekanan daran tinggi
- Menghalang pembentukan sel barah payu dara
- Menambahkan tenaga dan mengelakkan dari lemah tenaga batin
- Mengelak dari penyakit nyanyuk dikalangan orang tua
- Mecantikan kulit.
- Kanak-kanak/ pelajar digalakkan minum utk perkembangan minda dan
menguatkan daya ingatan.
~Melawan penyakit gout
~mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
~merawat 'sinus'
~meningkatkan tenaga
~menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
~Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
~menormalkan fungsi hati
~menstabilkan peredaran darah
~merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
~mencuci darah kotor

Cara pengambilan:
diminum 15-30ml sehari seeloknya pd waktu pagi dan selepas dibuka hendaklah disimpan di dalam peti sejuk untuk kesegaranya kerana jus ini tidak mengandungi bahan pengawet, pewarna atau pemanis tambahan. 100% original buah delima

-- Price: RM 71.30
ingin mencuba sila hubungi- 0137394836/0176239689



1 ulasan:

  1. Assalamualikum semua, jika anda memerlukan barangan kelengkapan haji dan umrah, serta keperluan harian dan perjalanan seperti kayu sugi, kompas kiblat, quran tafsir per kata, buku2 rujukan agama, tasbih digital, habbatus sawda dan pelbagai minyak wangi dan juga DAUN BIDARA....anda boleh lawati kedai online kami di http://www.facebook.com/kedaisunnah

    BalasPadam